כשמדובר בבחירת קסדת אבסלינג, נוחות היא בעדיפות עליונה. אתה לא רוצה להיות צמוד מדי או משוחרר מדי. אתה צריך להיות מסוגל לכוון את הרצועות בקלות בלי יותר מדי צרות. גורם זה מהווה 20% מהציון הסופי. קרא טיפים לבחירת קסדה נוחה. אתה צריך גם לוודא הקסדה היא מתכווננת. בדוק טיפים אלה לבחור קסדה טובה להרפתקה שלך.

קסדת ABS קלה, וצריכה לספק הגנה טובה. קסדת סירוקו היא אחת הקלות ביותר, ומשתמשת בקצף EPP במקום פוליקרבונט. לקצף EPS יש מאפייני ריבאונד שמקטינים את ההשפעה בלי פיצוח. זה מגיע עם צלחת פוליקרבונט קטנה כדי להגן על דיסקית הקצף. דסקיות קצף EPS מציעות הגנה מספקת מפני חפצים נופלים. כיסויי פלסטיק גדולים יותר מגבירים את המשקל ואולי אינם יעילים באותה מידה.

אם אתה מתחיל, אתה יכול לנסות קסדה קלה יותר עם קליפת שריר הבטן מלאה פנים. עם זאת, להיות זהיר כאשר מפוספס. קסדות כבדות נוטות לגרום לכאבי צוואר ועלולות להיות לא נוחות. יתר על כן, קל יותר לכוון את הרצועות אם הקסדה לא ניתנת להתאמה. אם אתה משתמש בקסדה ללא רצועות, זה יכול להיות קל מדי לצרכים שלך.

בעוד יהלום שחור מציע את אדי היהלומים השחורים, זה לא הבחירה הטובה ביותר למתחילים. הוא שוקל 7 אונקיות, ונראה יותר כמו אוויר מחומר מוצק. הוא עשוי מקצף EPS ומעטפת פוליקרבונט מחוזקת במוטות פחמן. זה עומד בכל תקני הבטיחות, אבל זו לא האפשרות הקלה ביותר. מצד שני, לפצל בוראו יש שלוש שכבות קצף נוחות מאוד.

קסדת פעלולים היא עוד בחירה מצוינת. מעטפת הפלסטיק הקשה דוחה שברים קטנים ושכבה של פוליסטירן מורחבת בחלק העליון של הקסדה סופגת פגיעות גדולות יותר. פתחים קטנים עוזרים לך להישאר חם בלי להתפשר בטיחות. ארבעה קליפים כלולים לירידת לילה קלה. כמה יתרונות וחסרונות לשקול לפני קניית קסדה. טווח המחירים של קסדת חצי הכיפה של היהלום השחור תחרותי מאוד עם מותגים אחרים, לכן שקול לרכוש אחד כדי לראות מה הכי טוב לצרכים שלך.

משקל הקסדה הוא גם גורם מרכזי. בעוד רוב האנשים בוחרים מודל מוקצף לטיפוס ספורט חם מזג אוויר, לחפש אחד עם כמה שיותר פתחים. מודל של קליפה קשוחה יציע רמה גבוהה יותר של עמידות וקירור, אבל יהיה פחות נוח למטפסים עם מגרש אחד. ואם אתם רק מחפשים עמידות, קחו בחשבון את דגמי ה-EPP הקלים ממותגים כמו פצל, מאמוט ואתלון.

החבל המשמש לצלילת מפרש אמור להיות ארוך יותר מהמרחק בין החלק העליון של הצוק לתחתיתו. אתה משתמש יותר חבל בעת קשירת העוגן העליון וניווט דרך מכשיר הבטן. אם אין לך מספיק חבל, אתה תיפול, אז תרכוש קסדה שתימשך הרבה זמן. אם אתה לא בטוח, לעשות מדריך של המיקום ולקרוא אותו לפני שאתה הולך.

חוץ ממסיכה עם פנים מלאות, אתה צריך גם להשתמש במגן חבל, הידוע גם כשרוול. השרוול מחליק מעל החבל כדי לספק כיסוי חיצוני מגן. מותגים כמו DMM וספירול מייצרים את אלה, אבל אתה יכול גם ליצור גרסה משלך לזול. אם אתה לא רוצה לבזבז כסף על קסדה, נסה להשתמש בצינור עם חתך ספירלי.

בעוד טיפוס הרים הוא ספורט מרגש, זה גם מסוכן מאוד, אז אתה צריך להשקיע בקסדה. ציוד מגן זה יכול להציל את חייך. קסדה לסנפלינג טובה תגן עליך, על השותף שלך ועל כל אחד אחר בטיפוס. זה גם יגן על הבלייר במקרה של נפילה. כאשר בוחרים קסדה, חשוב לשקול את החומר. אם אתם בוחרים קליפה קשה, חשוב לשקול כמה פלסטיק הוא יגן. למרבה המזל, קסדות קשיחות פחות יקרות מקסדות קצף.

בזמן שאתה אולי חושב שאתה מקצוען טיפוס הרים, קסדה טובה תעשה את העולם של הבדל. הקסדות הטובות ביותר עשויות עם נחמה במחשבה וישמור אותך בטוח במשך שנים רבות. קסדה ניתנת לנשימה תשמור על קור רוח בזמן טיפוס הרים ואפילו תוכל להגן עליך מפני כוויות שמש. אחד ניתן לנשימה הוא גם חשוב, כך לבדוק את הקסדה שלך לפני שאתה מתחיל ההרפתקה שלך. אם זה לא מגן על הראש שלך, זה יהיה חסר תועלת.